Lisans Projeleri

Kapsam

Etkinliğin üç gün sürmesi planlamaktadır. Etkinlik planının ayrıntıları etkinliğin programı bölümünde sunulmuştur. Bu etkinliğin amacı öğretmen adaylarının TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı’na yönelik araştırma projeleri hazırlama becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu etkinlikle öğretmen adaylarının TÜBİTAK 2209-A araştırma projesi hazırlamalarının sağlanması planlanmaktadır. Öğretmen adayları etkinlik kapsamında eğitim bilimleri alanına yönelik TÜBİTAK 2209-A araştırma projesi hazırlayacaklardır. Etkinliğin yazımı aşamasında eğitim bilimleri uzmanları ile 

görüşmeler yapılmış olup görüşmeler sonucunda öğretmen adaylarının eğitim bilimleri alanında araştırma projesi hazırlamalarına karar verilmiştir. Planlamanın bu şekilde gerçekleşmesinin süreci yönetebilme açısından faydalı olacağı düşünülmektedir.

 

Etkinliğin birinci gününde yaratıcı drama ile tanışma etkinliği yapılacaktır. Drama etkinliğinin ardından öğretmen adayları ve eğitmenler tanıştırılacaktır. Etkinliğin amacı ve kapsamı öğretmen adaylarına ve eğitmenlere sunulacaktır. Proje, projenin özellikleri, bir fikrin projeye dönüşüm süreci, proje döngüsü ve proje yönetimi konularına değinilecektir. Ayrıca 21. yüzyıl becerilerine değinilerek proje geliştirme süreci ile arasındaki ilişki açıklanmaya çalışılacaktır. Sonrasında TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı’nın destek kapsamı, süresi ve miktarından bahsedilecektir. İlgili programa başvuru koşulları ve belgeleri hakkında katılımcılara bilgi verilecek ve proje önerilerinin değerlendirilme aşamaların, ön inceleme, bilimsel değerlendirme basamakları, başvuru formunda yer alan özet, özgün değer, amaç ve hedefler, yöntem, proje yönetimi ve yaygın etki bölümleri hakkında bilgilendirme yapılacaktır. Araştırma konusunun belirlenmesi kapsamında katılımcılar her gruptan 6 kişi olacak şekilde 4 gruba ayrılacaktır. Katılımcılara hazırlayacakları proje önerilerini grup olarak sunacakları belirtilecektir. Katılımcıların özgün değer kısmını yazabilmeleri için literatür taraması ve kaynak gösterimi hakkında bilgi verilerek sonrasında özgün değer kısmının tanıtılması ve yazımı kısmına geçilecektir. İlk günün sonunda öğretmen adayları araştırma konularını belirlemiş ve özgün değer kısmını yazmaya başlamış olacaklardır.

 

Etkinliğin ikinci gününde proje önerisinde amaç ve hedeflerin özellikleri, yazımı, amaç ve hedeflerin yazımında dikkat edilmesi gereken hususlar katılımcılara eğitmen tarafından örneklerle sunulacaktır. Atölye çalışmaları kapsamında katılımcılar kendi proje önerilerinin amaç ve hedeflerini yazdıktan sonra nicel-nitel yaklaşımlar ve desen seçimi, evren, örneklem ve katılımcı kavramlarının tanıtılması, örneklem seçimi ve yöntemlerden bahsedilerek katılımcıların araştırma konuları ve amaçları hakkında bilgi vermeleri bu sayede ders esnasında tartışarak katılımcıların desen seçmelerine de katkı sağlanacaktır. Bir sonraki derste veri toplamanın amacından bahsedilerek gözlem, mülakat, ölçek/anket ve diğer veri toplama araçları katılımcılara örnekler halinde gösterilecektir. Veri toplama süreci, verilerin analizinin nasıl yapılması gerektiğinden bahsederken verilerin sunulmasının ve görselleştirmenin önemine de vurgu yapılacaktır. İş-zaman çizelgesinin yazılması kapsamında iş-zaman çizelgesinin tanıtılması, iş-zaman çizelgesinin amacı ve iş paketleri başlıklarına değinilecektir. Proje yazma ve yürütme sürecinde riskin varlığından bahsedilerek katılımcıları olası risklere karşı düşünmeye teşvik edilecektir. Katılımcılardan risklerin neler olabileceği hakkında görüş aldıktan sonra risk alanları hakkında bilgilendirme yapılacaktır. Projede risk yönetimi süreci ve başarı ölçütlerinden bahsederek eğitmenlerin kendi deneyimlerinden bahsetmeleri sağlanacaktır. İkinci gün sonunda öğretmen adaylarını proje öneri formunun amaç ve hedefler, yöntem, iş-zaman çizelgesi, risk yönetimi ve başarı ölçütleri kısımlarını tamamlamaya çalışacaklardır.

 

Etkinliğin üçüncü gününde ise katılımcılara yaygın etki, yaygın etki tablosundaki bilimsel/akademik, ekonomik/ticari/sosyal ve araştırmacı yetiştirilmesi ve yeni projeler oluşturma başlıkları hakkında örnekler üzerinden bilgilendirme yapılacaktır. Eğitmen tarafından verilen örneklerle yaygın etkinin katılımcıların zihninde derinleşmesi amaçlanmaktadır. Bütçe yönetimi kapsamında kaynak planlamasının yapılması, maliyet gerekçelendirmesinin ve fiyatlandırmasının yapılması, proje bütçesine son halinin verilmesi, insan kaynakları/personel giderleri, seyahat giderleri, ekipman/malzeme/teknik donanım giderleri, proje/yerel ofis giderleri, diğer/hizmet giderleri ve idari gider kalemleri başlıklarına değinilecektir. Proje bütçesi oluşturulurken dikkat edilecek hususlar eğitmenlerin deneyimleriyle birlikte ortaya koyulurken aynı zamanda eğitmen tarafından verilen örneklerle proje bütçesi oluşturulurken yapılan hatalardan da bahsedilecektir. Proje önerisinin özet kısmının özgün değer, yöntem, projenin yönetimi ve yaygın etki kısımlarından oluşması gerektiği ve kelime sınırından bahsedilecektir. Gün sonunda öğretmen adaylarının proje öneri formunu doldurmaları sağlanacaktır. Her grup hazırladığı proje önerilerini sunum şeklinde hazırlayarak sunulacak ve diğer grupların sorduğu sorular cevaplanarak, projeler savunulacak ve panel süreci uygulanacaktır. TÜBİTAK panellerindeki benzer puanlama ve değerlendirme pusulası kullanılarak, katılımcılara panel süreci birebir yaşatılacaktır. Etkinliğe ilişkin katılımcıların ve eğitmenlerin genel dönüt ve önerileri alınacaktır. Düzenlenecek olan sertifika töreninde katılımcılara sertifikaları verilerek etkinlik süreci tamamlanacaktır.

Menüyü Kapat